Старэйшая група (5-6 гадоў) "Беларусачка"

Сардэчна запрашаем у старэйшую групу №6 (5-6 гадоў )

 

Адукацыйны працэс ажыццяўляюць:

Выхавальнікі дашкольнай адукацыі:
Шарык Ксенія Мечыславаўна

Навагродская Арыяна Леанідаўна

Памочнік выхавальніка:

Багдановіч Алена Мар'янаўна

Педагог-псіхолаг:
Цішук Святлана Славаўна

Музычны кіраўнік:
Чайкоўская Наталля Аляксандраўна

Кіраўнік фізічнага выхавання:
Лісай Кацярына Іванаўна

Кіраўнік фізічнага выхавання (плаванне):

Навагродская Карына Дзмітрыеўна

Рэжым працы:

Панядзелак-пятніца 7.00 -19.00

Субота, нядзеля - выхадны

 

    

 

 

Кансультацыя " Правілы бяспечнага катання на роліках, веласіпедзе, самакаце»

Кансультацыя  " Правілы бяспечнага катання на роліках, веласіпедзе, самакаце»

Зараз выдатны час года для катання на роліках, ровары або самакаце. Але неабходна выконваць пэўныя правілы бяспечнага катання, каб выдатная прагулка не скончылася ў траўмапункце.
Апісаныя ў артыкуле правілы бяспекі для дзяцей-гэта той неабходны мінімум ведаў, які кожны бацька павінен у даступнай форме данесці дзіцяці, каб зберагчы яго ад магчымых траўмаў і непрыемных сітуацый падчас катання. Невыкананне простых правілаў бяспекі падвяргае жыццё дзіцяці небяспекі. Нават тады, калі здаецца, што дарога абсалютна бяспечная, і дзіця не можа зваліцца і параніцца, лепш перастрахавацца і ўгаварыць маляняці надзець шлем.

Правілы язды на ровары:

Што абавязаны рабіць дзіця на ровары для ўласнай бяспекі:

ездзіць толькі па веласіпедных дарожках, а калі іх няма-па ходніках, не выязджаючы на тэрыторыю праезнай часткі і не замінаючы перамяшчэнню іншых удзельнікаў дарожнага руху;
апранаць шлем, а калі дзіця катаецца ў цёмны час сутак або ва ўмовах недастатковай бачнасці – вопратку са святлоадбівальнікамі. Акрамя таго, святлоадбівальнікі павінны быць і на сродку перамяшчэння;
трымаць дыстанцыю і ўмець манеўраваць у працэсе язды.
Пры яздзе на ровары дзецям катэгарычна забараняецца:

ездзіць без шлема;
ездзіць на няспраўным транспартным сродку;
вазіць пасажыраў на багажніку або на раме;
ездзіць супраць патоку;
ездзіць на ровары без рук, або трымаць транспартны сродак адной рукой, або прыбраўшы ногі з педаляў;
звязваць і буксіраваць некалькі ровараў у адну сістэму.
Правілы язды на самакаце:

1. Катацца можна толькі па бяспечнай, роўнай мясцовасці, аб'язджаючы ямы і выбоіны.

2. Умоўна акрэсліце для дзіцяці межы тэрыторыі, на якой можна катацца. Варта адразу растлумачыць, што на ажыўленай дарозе дзіцячы 3 х колавы самакат трэба ўзяць у рукі, і пераходзіць яе пешшу.

3. Для прыпынку выкарыстоўваць толькі тормаз, прадугледжаны канструкцыяй самоката, а не спрабаваць тармазіць нагамі, каб пазбегнуць расцяжэнняў або ўдараў.

4. Перад тым як дазволіць дзіцяці катацца на вуліцы, неабходна адтачыць з ім прыём групоўкі на выпадак падзення. Для бяспечнага прызямлення ў небяспечнай сітуацыі неабходна сагнуць локці і калені (якія папярэдне прыкрытыя ахоўнымі элементамі, локці пры гэтым павінны быць прыціснутыя да тулава. Калі своечасова не згрупавацца, можна атрымаць пералом канечнасці.

5. Нельга катацца на самакаце ў дажджлівае надвор'е, асабліва калі ён абсталяваны поліўрэтанавымі коламі. Пры такіх умовах прылада цалкам губляе здольнасць тармазіць. Да таго ж пад уздзеяннем вады могуць сапсавацца падшыпнікі, што адмоўна адаб'ецца на даўгавечнасці транспарту.

6. Трэба папярэдзіць дзіцяці, што быстродвижущиеся прадметы могуць прыцягваць увагу сабак. І, нават калі чацвераногі кінуўся ўслед за яздок, не варта палохацца. Трэба акуратна спыніць Транспарт, ўстаць роўна І замерці. Жывёла проста абнюхае незнаёмы прадмет і сыдзе. Не трэба крычаць і размахваць рукамі.

7. Калі прагулка зацягнулася да наступлення цемры, нялішнім будзе ўзяць з сабой ліхтарык, які можна прышпіліць над пярэднім колам, каб падсвятліць дарогу.

Ахоўная Экіпіроўка для язды на роліках, самакаце, ровары.

1. Для забеспячэння бяспекі падчас язды экіпіроўка мае важнае значэнне. Ахоўны касцюм складаецца з налакотнікаў, накаленнікаў, шлема на галаву і пальчатак без пальчыкаў. Поўны камплект таксама ўключае спецыяльныя шорты з мяккімі ўстаўкамі для абароны хвасца і ягадзіц пры падзенні.

2. Адзенне для паездак павінна быць лёгкай і свабоднай, не саромеліся руху. Не павінна быць папружак або шнуркоў, якія могуць наматацца на колы падчас язды, што багата небяспечным падзеннем.

3. Абутак павінна быць мяккай, зручнай, надзейна фіксаваць нагу. Нельга абуваць чаравікі большага памеру або плясканні, якія лёгка могуць зляцець.

свернуть

Кансультацыя " Выхаванне маленькага патрыёта і грамадзяніна»

Кансультацыя " Выхаванне маленькага патрыёта і грамадзяніна»
Неабходнасць выхавання падрастаючага пакалення ў патрыятычным духу прадыктавана глыбокімі зменамі ў сучасным грамадскім жыцці, сярод якіх найбольш негатыўную афарбоўку маюць раз'яднанасць, адарванасць людзей ад сваіх культурных традыцый, еўрапеізацыя з модай на ўсё замежнае і з непрыязнасцю да айчыннага. Таму так важна знаёміць дзяцей з традыцыямі нашага народа і прывіваць любоў і адказнае стаўленне да Радзімы, сям'і і суайчыннікам. Важна выхоўваць у дзецях жаданне захоўваць і ўзбагачаць спадчыну сваёй краіны.

Паняцце патрыятызму шматгранна. Мы разумеем пад ім любоў да родных мясцін, пачуццё гонару за свой народ, адчуванне сябе неад'емнай часткай Айчыны. Патрыёт паважае сваю Радзіму і ўмее весці пра яе адэкватны размова, не прыніжаючы пры гэтым іншыя нацыі.

Каб быць патрыётам, зусім неабавязкова насіць форму. Дастаткова ўмацоўваць сваё фізічнае і маральнае здароўе, быць культурным, адукаваным, мець моцную сям'ю, пачытаць сваіх продкаў і годна выхоўваць сваіх нашчадкаў.

Якім чынам прышчапіць дзіцяці патрыятычныя пачуцці? Адказ просты: праз любоў да радзімы, якую трэба выхоўваць. Вам у гэтым дапамогуць парады ніжэй.

1. Расказвайце дзіцяці пра сваю краіну толькі добрае. Дзеці пераймальныя і ўбіраюць пачутыя словы, як губка, таму могуць многае пераймаць у сваіх бацькоў, у тым ліку пачуццё патрыятызму. Меркаванне бацькоў неўзабаве можа ператварыцца ў меркаванне дзіцяці, якое няпроста будзе змяніць.

2. Расказвайце пра цяжкія часы і выпрабаваннях, якія з годнасцю перажылі нашы продкі. Прыводзьце ў прыклад дзядуляў і бабуль, так ці інакш якія ўдзельнічалі ў Вялікай Айчыннай вайне, іх франтавыя і працоўныя заслугі. Раскажыце, што з сябе ўяўляюць паняцці «любоў да Айчыны» і «абавязак перад Радзімай», а таксама пра тое, як трэба шанаваць герояў – жывых і загінуўшых смерцю храбрых ў баі. Імёнамі такіх выбітных людзей названыя гарады і вуліцы. У гонар герояў узведзены помнікі.

З. Знаёмце дзіцяці з памятнымі і гістарычнымі славутасцямі сваёй краіны. Чым часцей бацькі будуць хадзіць усёй сям'ёй у музеі, на выставы, патрыятычныя канцэрты, тым часцей іх дзеці, пасталеўшы, будуць наведваць падобныя месцы. Любіць Айчыну трэба вучыць не толькі на словах, а яшчэ наглядна і дзейна.Уладкуйце экскурсію па горадзе і пакажыце дзіцяці культурныя славутасці і помнікі, Вазьміце на сябе ролю гіда і раскажыце ўсё, што прачыталі пра іх напярэдадні. Яшчэ можаце падзяліцца гістарычнымі фактамі з розных гарадоў краіны, выкарыстоўваючы карту, глобус або фатаграфіі. Прывівайце цікавасць да гісторыі Айчыны і краю.

4. Будзьце аптымістамі. Чым больш бацькі будуць выказваць незадаволенасць жыццём, тым у большай ступені іх дзеці будуць схільныя да падобных негатыўных эмоцыям пасля.

5. Заахвочвайце актыўнасць дзіцяці, бо менавіта з яе часта пачынаецца актыўны патрыятызм. Растлумачце, што для сям'і і грамадства асабістыя поспехі вашага дзіцяці могуць апынуцца вельмі важнымі.

6. Сумесны прагляд пазнавальных перадач, фільмаў, мультфільмаў пра герояў Айчыны з абмеркаваннем убачанага ўсёй сям'ёй могуць істотна дапамагчы выхаваць у дзіцяці патрыёта з гонарам за свой народ і пачуццём абавязку перад Радзімай.

7. Вучыце беражлівым адносінам да рэчаў, кнігам, цацкам. Раскажыце пра тое, якімі стараннямі людзей была створана тая ці іншая рэч. Растлумачце, у чым заключаецца іх каштоўнасць. Напрыклад, важна беражліва ставіцца да кніг не толькі з-за іх вокладкі, але і зместу. Наведайце ўсёй сям'ёй бібліятэку і паназірайце, як захоўваюць там кнігі.

8. Дапамажыце дзіцяці пабудаваць міні-дом (на прыродзе/На дачы/у сябе дома). Выкарыстоўвайце для гэтага розныя матэрыялы (дошкі, галінкі, кардонныя скрынкі, падушкі, плед). Калі домік будзе пабудаваны, пагуляйце ў наваселле, размесціце ў новым жыллё цацкі, абмяркуйце, зручны ці атрымаўся дом, трывалы ці што? Любоў да велізарнай краіны і да роднага краю пачынаецца з любові да роднай хаты, гэта той самы першы і самы важны цаглінка, які закладвае падстава для выхавання патрыятызму. Падарожнічаючы, наведваючы Іншыя гарады і краіны, мы заўсёды прагнем апынуцца дома - "там, дзе любяць і чакаюць, дзе цёпла і гарыць святло". Растлумачце дзіцяці, як важна, каб дом быў менавіта тым месцам, куды хочацца вяртацца.

9. Вучыце паважліваму стаўленню да хлеба. Падзяліцеся фактамі з гісторыі роднай краіны пра галодныя часы, калі хлеб быў на вагу золата для многіх людзей. Раскажыце, колькі працы трэба прыкласці, каб вырасціць пшаніцу і стварыць з яе хлеб. Растлумачце, што хлеб нельга выкідваць, але можна пакрышыць яго птушкам. Пакарміць птушак разам з дзіцем у двары або парку, зімой змайстраваць кармушку і панаглядайце за птушкамі, якія будуць прылятаць і ласавацца хлебнымі крошкамі. Таксама рэшткі хлеба можна высушыць, прыгатаваць сухарыкі.

10. Хай дзіця даведаецца аб вашай прафесіі, пра тое, якія прафесіі бываюць і якую карысць ад іх атрымлівае грамадства. Абмяркуйце варыянты працы, прыдатнай для дзіцяці ў будучыні.

11. Пагуляйце ў гульню на пошук цікавых і характэрных рэчаў у убачаным, гуляючы на вуліцы з сям'ёй. Напрыклад, задавайце пытанні: "Як думаеш, для чаго ўладкованыя бардзюры ўздоўж дарог?", "Чаму ў святлафора такія колеры? Што яны могуць значыць?». Гэта дапамагае развіць назіральнасць і стварыць уяўленне аб навакольным, сфармаваць цікавасць да роднага двара, раёну, уменне пастаянна знаходзіць нешта новае ў звыклым асяроддзі. Дома прапануеце маляню намаляваць тое, што ён сёння ўбачыў.

12. Прывівайце любоў да роднай прыроды. Узімку выбірайцеся за горад, катайцеся на санках і лыжах, у цёплыя часы года – на ровары. Хадзіце ў пешыя паходы ў лес, любуйцеся прыгажосцю прыроды. Вучыце берагчы лес, перасцерагаючы ад пажараў і раскідвання смецця. Зносіны з прыродай дапамагае фармаваць у чалавеку спагадлівасць і чуласць.

13. Вучыце захапляцца прыгажосцю роднага горада. Раскажыце больш падрабязна аб яго інфраструктуры, аб важным значэнні грамадскіх устаноў (крам, пошты, школы, бібліятэкі, кінатэатра, кафэ і рэстаранаў). Пакажыце на каштоўнасць працы работнікаў такіх устаноў.

14. Займайцеся ўсёй сям'ёй добраўпарадкаваннем і азеляненнем вуліцы, на якой вы жывяце.

15. Пашырайце пачуццё свядомасці ў дзіцяці, дапамагаючы правільна даваць ацэнку ўласным учынкам і ўчынкам навакольных.

16. Знаёмце дзіцяці з літаратурай пра Радзіму і яе традыцыях, героях і народнай культуры.

17. Прывучайце дзіцяці паводзіць сябе прыкладна ў грамадскіх месцах і падтрымліваць парадак.

18. Заахвочвайце заняткі народнай культурай (фальклорам, дэкаратыўна-прыкладным мастацтвам і іншымі відамі Народна-патрыятычнай дзейнасці). Да фальклору ставяцца народныя песні і гульні, казкі, загадкі, прымаўкі, карагоды. Такім чынам адбываецца далучэнне дзіцяці да агульначалавечым маральным каштоўнасцям.

19. Удзельнічайце ўсёй сям'ёй ва ўрачыстасцях з нагоды нацыянальных святаў, развіваючы тым самым пачуццё прыналежнасці да вялікай сям'і.

20. Заахвочвайце заняткі спортам і здаровым ладам жыцця, каб дзіця магло не толькі пастаяць за сябе, але і, калі прыйдзецца, абараніць іншых.

 

свернуть

Кансультацыя для бацькоў "Узроставыя асаблівасці дзяцей 5-6 гадоў"

Прывітанне, лета!

07.06.2024

Для дашкольнікаў бесклапотнае лета-гэта свята сонца і святла. У жыцці дзяцей гэты час года прыносіць шмат радасці, багацце сонечнага святла, водар кветак і лугавых траў. У летні перыяд павялічваецца час знаходжання дзяцей на свежым паветры, таму адкрываецца больш магчымасцяў для азнаямлення дзяцей з навакольным светам. Мы стараемся арганізаваць жыццё дашкольнікаў, каб кожны дзень быў непадобны на папярэдні, і ўспаміны пра летні час, гульні,  забаўкі яшчэ доўга радавалі дзяцей. Менавіта таму праца дзіцячага сада летам, трохі адрозніваецца ад іншага часу. Дзецям надаецца не менш увагі, але значна больш часу яны праводзяць на свежым паветры.

свернуть

Дзень Перамогі

Фотавыстава дзіцячых малюнкаў "Прафесіі"

Фотагалерэя " Які я ў бацькоў памочнік»

Республиканская профилактическая акция «Дом без насилия»

С 8 по 17 апреля 2024 года в Беларуси проводится республиканская профилактическая акция «Дом без насилия». Это совместное мероприятие Министерства внутренних дел, Министерства труда и социальной защиты, Министерства здравоохранения, Министерства образования.

Цель акции – вовлечение широких слоев населения в оказание помощи и содействие государственным органам в решении проблем насилия в семье с применением к лицам асоциального поведения мер индивидуальной профилактики правонарушений.

Домашнее насилие является главной проблемой, которая существует во всех, без исключения, странах мира. Домашнее насилие – повторяющийся с увеличением частоты цикл физического, сексуального, словесного, эмоционального и экономического оскорбления по отношению к своим близким, с целью запугивания, контроля, чувства страха. В ситуации с насилием в семье один человек постоянно контролирует другого с применением силы, а это приводит к психологическим и/или физическим травмам. Еще одна особенность домашнего насилия, усугубляющая психологическую травму, заключается в том, что обидчик и пострадавший – близкие люди.

Насилие в любой форме проявления неприемлемо для общества. Где есть насилие в семье – там нет семьи. Для экстренного реагирования в непосредственной ситуации насилия необходимо обратиться в правоохранительные органы, позвонив по телефону 102.

Помните: мир без насилия начинается в вашем доме! Сделаем его безопасным вместе!

С 8 по 17 апреля 2024 года в Беларуси проводится республиканская профилактическая акция «Дом без насилия». Это совместное мероприятие Министерства внутренних дел, Министерства труда и социальной защиты, Министерства здравоохранения, Министерства образования.

Цель акции – вовлечение широких слоев населения в оказание помощи и содействие государственным органам в решении проблем насилия в семье с применением к лицам асоциального поведения мер индивидуальной профилактики правонарушений.

Домашнее насилие является главной проблемой, которая существует во всех, без исключения, странах мира. Домашнее насилие – повторяющийся с увеличением частоты цикл физического, сексуального, словесного, эмоционального и экономического оскорбления по отношению к своим близким, с целью запугивания, контроля, чувства страха. В ситуации с насилием в семье один человек постоянно контролирует другого с применением силы, а это приводит к психологическим и/или физическим травмам. Еще одна особенность домашнего насилия, усугубляющая психологическую травму, заключается в том, что обидчик и пострадавший – близкие люди.

Насилие в любой форме проявления неприемлемо для общества. Где есть насилие в семье – там нет семьи. Для экстренного реагирования в непосредственной ситуации насилия необходимо обратиться в правоохранительные органы, позвонив по телефону 102.

Помните: мир без насилия начинается в вашем доме! Сделаем его безопасным вместе!

 

свернуть

Навагодняе свята

Консультация " УЧИМ МАТЕМАТИКУ ДОМА"

Консультация"Правила безопасности при катании на ледянках, санках, снегокатах, тюбингах"

Праздник осени

В нашей группе прошёл весёлый праздник осени. Ребята веселились, пели песни, танцевали и выполняли интересные задания Маши и Медведя. 

свернуть

Консультация "Математика в повседневной жизни ребенка"

Обучению дошкольников началам математики должно отводиться важное место. Это вызвано целым рядом причин (особенно в наше время): началом школьного обучения, обилием информации, получаемой ребенком, повышением внимания к компьютеризации уже с дошкольного возраста, стремлением родителей в связи с этим как можно раньше научить ребенка узнавать цифры, считать, решать задачи. Взрослые зачастую спешат дать ребенку набор готовых знаний, суждений, который он впитывает как губка, например, научить ребенка считать до 100, до 1000 и. т. д, не овладев полным знанием в пределах 10. Однако всегда ли это дает ожидаемый результат? Скажем, надо ли заставлять ребенка заниматься математикой, если ему скучно?

Основное усилие и педагогов и родителей должно быть направлено на то, чтобы воспитать у дошкольника потребность испытывать интерес к самому процессу познания, к преодолению трудностей, к самостоятельному поиску решений. Важно воспитать и привить интерес к математике.

Знакомство с величиной, формой, пространственными ориентирами начинается у ребенка очень рано, уже с младенческого возраста. Он на каждом шагу сталкивается с тем, что нужно учитывать величину и форму предметов, правильно ориентироваться в пространстве, тогда как долго может не испытывать, например, потребности в счете. Поэтому первостепенное значение имеют те знания, к усвоению которых ребенок наиболее предрасположен.

Вместе с тем принципиально важно, чтобы математика вошла в жизнь детей не как теория, а как знакомство с интересным новым явлением окружающего мира. Не допустить вербализма, формальности, знаний ребенка. Весь процесс обучения должен быть настроен на как можно более раннее возникновение «почему?». Это возникновение интереса к процессу, к причине, первые «открытия», горящие глаза, и желание узнать «еще и еще». Здесь закладывается мотивационная база дальнейшего развития личности, формируется познавательный интерес, желание узнать что-то новое.

Черпать свои знания по математике ребенок должен не только с занятий по математике в детском саду, но и из своей повседневной жизни, из наблюдений за явлениями окружающего его мира. Здесь на первое место выходите вы, родители ребенка. Здесь ваша помощь неоценима, помощь родителей, которые желают внести свою лепту в дело развития и воспитания собственного ребенка. Совместный поиск решения проблем, помогает организовать обучение детей и взрослых, которое не только способствует лучшему усвоению математики, но и обогащает духовный мир ребенка, устанавливает связи между старшими и младшими, необходимые им в дальнейшем для решения жизненных проблем.

Мамам и папам, бабушкам и дедушкам хочу напомнить, что принудительное обучение бесполезно и даже вредно. Выполнение заданий должно начинаться с предложения: «Поиграем?».

Обсуждение заданий следует начинать тогда, когда малыш не очень возбужден и не занят каким либо интересным делом: ведь ему предлагают поиграть, а игра - дело добровольное!

Пожертвуйте ребенку немного своего времени по дороге в детский сад или домой, на кухне, на прогулке и даже в магазине, когда одеваетесь на прогулку и. т. д, ведь в программе по ФЭМП для детских садов выделены основные темы «Количество и счет», «Величина», «Форма», «Ориентировка в пространстве и времени». Согласитесь, всем этим понятиям вы можете уделить внимание и в повседневной жизни.

Обращайте внимание детей на форму различных предметов в окружающем мире, их количество. Например, тарелки круглые, скатерть квадратная, часы круглые. Для старших: спросите, какую фигуру по форме напоминает тот или иной предмет. Выбери предмет похожий по форме на ту или иную фигуру. Спросите чего у них по два: две руки, две ноги, два уха, два глаза, две ступни, два локтя, пусть ребенок покажет их. И чего по одному.

Поставьте чашки, спросите, сколько нужно поставить тарелок, положить ложек, вилок, если будут обедать 3 или 4 человека. С какой стороны должна лежать ложка, вилка. Принесли домой фрукты, яблоки и груши. Спросите, чего больше? Что для этого нужно сделать. Напоминаем, что это можно сделать без счета, путем по парного сопоставления. Если пересчитать, то можно сравнить числа (груш больше, их 5, а яблок меньше, их 4.) Варите суп, спросите, какое количество овощей пошло, какой они формы, величины. Построил ваш ребенок 2 башенки, домики, спросите какой выше, ниже.

По дороге в детский сад или домой рассматривайте деревья (выше-ниже, толще-тоньше). Рисует ваш ребенок. Спросите его о длине карандашей, сравните их по длине, чтоб ребенок в жизни, в быту употреблял такие слова как длинный-короткий, широкий - узкий (шарфики, полотенца, например), высокий-низкий (шкаф, стол, стул, диван); толще-тоньше (колбаса, сосиска, палка). Используйте игрушки разной величины (матрешки, куклы, машины), различной длины и толщины палочки, карандаши, куски веревок, ниток, полоски бумаги, ленточки... Важно чтобы эти слова были в лексиконе у детей, а то все больше, до школы, употребляют большой-маленький. Ребенок должен к школе пользоваться правильными словами для сравнения по величине.

Во время чтения книг обращайте внимание детей на характерные особенности животных (у зайца - длинные уши, короткий хвост; у коровы - четыре ноги, у козы рога меньше, чем у оленя). Сравнивайте все вокруг по величине.

Дети знакомятся с цифрами. Обращайте внимание на цифры, которые окружают нас в повседневной жизни, в различных ситуациях, например на циферблате, в календаре, в рекламной газете, на телефонном аппарате, страница в книге, номер вашего дома, квартиры, номер машины.

Предложите ребенку вместе с вами рассмотреть цифры на телефоне, назвать их сначала в прямом, а потом в обратном порядке, сказать номер своего телефона; поинтересоваться, есть ли в номере одинаковые цифры. Попросите отсчитать столько предметов(любых), сколько показывает цифра, или покажи ту цифру, сколько предметов(сколько у тебя пуговиц на кофточке).

Приобретите ребенку игру с цифрами, любую, например «Пятнашки». Предложите разложить цифры по порядку, как идут числа при счете.

Поиграйте в игру «Кто больше найдет цифр в окружении?» вы или ребенок. Предложите поиграть в игру «Какое число пропущено?» Ребенок закрывает глаза, а вы в этот момент убираете одну из карточек с цифрой, соединив так, чтоб получился непрерывный ряд. Ребенок должен сказать, какой карточки нет, и где она стояла.

Дети учатся не только считать, но и ориентироваться в пространстве и времени. Обращайте на это внимание в повседневной жизни. Спрашивайте ребенка, что находится слева, справа от него, впереди-сзади. Обращайте внимание на то, когда происходит те или иные события, используя слова: вчера, сегодня, завтра(что было сегодня, что было вчера и что будет завтра). Называйте день недели, спрашивайте его; а какой был вчера, будет завтра. Называйте текущий месяц, если есть в этом месяце праздники или знаменательные даты, обратите на это внимание. Поиграйте в игру «Найди игрушку». Спрячьте игрушку, «Раз, два, три - ищи!» - говорит взрослый. Ребенок ищет, найдя, он говорит, где она находилась, используя слова «на», «за», «между», «в».

Обратите внимание детей на часы в вашем доме, особенно на те, что установлены в электроприборах, например в телевизоре, магнитофоне, стиральной машине. Объясните, для чего они. Обращайте внимание ребенка на то, сколько минут он убирает постель, одевается, спросите, что можно сделать за 3 или 5 минут.

Познакомьте детей с деньгами, монетками. Чтоб ребенок знал, сколько рублей содержится в той или иной монете, цифра на монете обозначает количество рублей, что количество монет не соответствует количеству рублей (денег).

В непосредственной обстановке, на кухне, вы можете ребенка познакомить с объемом (вместимостью сосудов), сравнив по вместимости разные кастрюли и чашки.

Так, в непосредственной обстановке, жертвуя небольшим количеством времени, вы можете приобщить ребенка ко многим математическим понятиям, способствовать их лучшему усвоению, поддерживая и развивая интерес к математике.

Источник: https://nsportal.ru/detskiy-sad/raznoe/2017/10/07/konsultatsiya-v-sredney-gruppe-dlya-roditeley-matematika-v

свернуть

День матери

Ответственность родителей за воспитание и содержание детей

Ответственность родителей за воспитание и содержание детей

Уважаемые родители!

Семья для ребенка является первым институтом социализации. Именно в семье он получает первые навыки общения с окружающим миром, «впитывает» правила поведения и нормы, установленные в обществе.

Ответственность родителей за воспитание и содержание детей закреплена в нормативных правовых актах Республики Беларусь.

Существует административная, уголовная и гражданская ответственность.

В статье 32 Конституции Республики Беларусь указано, что:
«Родители или лица, их заменяющие, имеют право и обязаны воспитывать детей, заботиться об их здоровье, развитии и обучении. Ребенок не должен подвергаться жестокому обращению или унижению, привлекаться к работам, которые могут нанести вред его физическому, умственному или нравственному развитию».

Ответственность семьи за ребенка закреплена и статьей 17 Закона Республики Беларусь «О правах ребенка»:
«Родители (опекуны, попечители) должны создавать необходимые условия для полноценного развития, воспитания, образования, укрепления здоровья ребенка и подготовки его к самостоятельной жизни в семье и обществе.
Законные представители обязаны сопровождать детей, не достигших возраста шестнадцати лет, в период с двадцати трех до шести часов вне жилища либо обеспечивать их сопровождение совершеннолетними лицами».

Частью 5 статьи 17 Закона Республики Беларусь «О правах ребенка» закреплено, что:
«В случаях, установленных законодательными актами Республики Беларусь, родители (опекуны, попечители) несут ответственность за нарушение детьми законодательства Республики Беларусь», то есть за совершение ребенком, не достигшим возраста административной либо уголовной ответственности, деяния, содержащего признаки правонарушения либо преступления, предусматривается административная ответственность родителей или лиц, их замещающих.

Ответственность в данном случае наступает по статье 9.4 Кодекса Республики Беларусь об административных правонарушениях.

Правонарушение, предусмотренное данной статьей, состоит в бездействии родителей или лиц, их заменяющих, т.е. когда они не выполняют обязанности по воспитанию детей, а именно не заботятся о нравственном, духовном и физическом развитии детей, укреплении их здоровья, создании необходимых условий для своевременного получения образования, успешного обучения и т.д., чем не выполняют требования, закрепленные статьей 75 Кодекса Республики Беларусь о браке и семье, что повлекло совершение детьми, не достигшими возраста административной либо уголовной ответственности, деяния, содержащего признаки правонарушения либо преступления.

За его совершение предусмотрено административное взыскание в виде предупреждения или штрафа в размере до десяти базовых величин.
За то же деяние, совершенное повторно в течение одного года после наложения административного взыскания за такое же нарушение, предусмотрено взыскание в виде штрафа в размере от десяти до двадцати базовых величин.

При этом протоколы об административном правонарушении, предусмотренном статьей 9.4 Кодекса Республики Беларусь об административных правонарушениях, составляются в отношении обоих родителей.

Статьей 17.13 Кодекса Республики Беларусь об административных правонарушениях предусмотрена ответственность родителей за неисполнение обязанностей по сопровождению или обеспечению сопровождения несовершеннолетнего в ночное время вне жилища.

В случае неисполнения таковых обязанностей предусмотрена ответственность обоих родителей в виде предупреждения или наложения штрафа в размере до двух базовых величин.

За те же деяния, совершенные повторно в течение одного года после наложения административного взыскания за такое же нарушение, наступает ответственность в виде штрафа в размере от двух до пяти базовых величин.

Не допускайте бесцельного, бесконтрольного времяпровождения детей на улице. Рано или поздно это приведет к совершению правонарушений, а также ваши дети сами могут стать жертвой преступления.

Статьей 17.4 Кодекса Республики Беларусь об административных правонарушениях предусмотрена ответственность родителей за вовлечение несовершеннолетнего в антиобщественное поведение путем покупки для него алкогольных, слабоалкогольных напитков или пива, а также иное вовлечение лицом, достигшим восемнадцатилетнего возраста, заведомо несовершеннолетнего в употребление алкогольных, слабоалкогольных напитков или пива либо в немедицинское употребление сильнодействующих или других одурманивающих веществ — влекут наложение штрафа в размере от десяти до тридцати базовых величин.

Уголовная ответственность за вовлечение несовершеннолетнего в антиобщественное поведение установлена ст.173 Уголовного кодекса Республики Беларусь. Так, ч. 1 закреплено, что вовлечение лицом, достигшим восемнадцатилетнего возраста, заведомо несовершеннолетнего в систематическое употребление спиртных напитков, либо в систематическое немедицинское употребление сильнодействующих или других одурманивающих веществ, либо в бродяжничество или попрошайничество — наказывается арестом или лишением свободы на срок до трех лет. Ч.2. — то же действие, совершенное с применением насилия или с угрозой его применения либо совершенное родителем, педагогическим работником или иным лицом, на которое возложены обязанности по воспитанию несовершеннолетнего, —наказывается лишением свободы на срок от одного года до пяти лет с лишением права занимать определенные должности или заниматься определенной деятельностью или без лишения.

Кроме обязанности заниматься воспитанием ребенка, родители обязаны и содержать его. Статья 174 Уголовного кодекса Республики Беларусь предусматривает ответственность за уклонение родителей от содержания детей либо от возмещения расходов, затраченных государством на содержание детей, находящихся или находившихся на государственном обеспечении.

В случае уклонения родителей более трех месяцев в течение года от уплаты по судебному постановлению средств на содержание несовершеннолетних или совершеннолетних, но нетрудоспособных и нуждающихся в материальной помощи детей может быть назначено наказание в виде общественных работ, или исправительных работ на срок до двух лет, или арест, или ограничение свободы на срок до трех лет, или лишение свободы на срок до одного года.

По ч.3 ст.174 УК, за вышеуказанные деяния, совершенные лицом, ранее судимым за уклонение от содержания детей либо от возмещения расходов, затраченных государством на содержание детей, находящихся или находившихся на государственном обеспечении, наступает ответственность в виде исправительных работ на срок от одного года до двух лет, или арест, или ограничение свободы на срок от одного года до трех лет, или лишение свободы на срок до двух лет.

К сожалению, следует констатировать, что ежегодно в нашей стране от внешних причин гибнут дети. Причиной тому не только детская беспечность, но и безответственное поведение самих родителей.

Именно поэтому статьей 159 Уголовного кодекса Республики Беларусь введена ответственность за оставление в опасности.

За заведомое оставление без помощи лица, находящегося в опасном для жизни и здоровья состоянии и лишенного возможности принять меры к самосохранению по малолетству, старости, заболеванию или вследствие своей беспомощности, в случаях, если виновный имел возможность оказать потерпевшему помощь и был обязан о нем заботиться, предусмотрена уголовная ответственность в виде ареста или ограничения свободы на срок до двух лет.

В случае заведомого оставления в опасности, совершенное лицом, которое само по неосторожности или с косвенным умыслом поставило потерпевшего в опасное для жизни или здоровья состояние,— наступает уголовная ответственность в виде ареста на срок до шести месяцев или лишения свободы на срок до трех лет.

Воспитание и содержание ребенка признаются ненадлежащими, если не обеспечиваются права и законные интересы ребенка, в том числе, если ребенок находится в социально опасном положении.
В соответствии с Постановлением Совета Министров Республики Беларусь от 15 января 2019 г. № 22 «О признании детей находящимися в социально опасном положении» обозначены следующие критерии и показатели социально опасного положения детей:

Критерии социально опасного положения Показатели социально опасного положения
1. Родителями не удовлетворяются основные жизненные потребности ребенка (детей) родители допускают оставление ребенка (детей) без пищи
родители допускают систематическое отсутствие пищи, предназначенной для питания ребенка (детей) (для детей раннего возраста — от 0 до 3 лет, детей дошкольного возраста — от 3 до 6 лет, детей школьного возраста — от 6 лет и старше), отвечающей соответствующим физиологическим потребностям детского организма и не причиняющей вред здоровью ребенка соответствующего возраста
родители допускают проживание ребенка (детей) в жилых помещениях, в которых печи, теплогенерирующие агрегаты, газовое оборудование, электрические сети, электроприборы не соответствуют требованиям технических нормативных правовых актов либо эксплуатационной документации на них, неработоспособны, демонтированы устройства автоматического (автономного) обнаружения и оповещения о пожаре, надворные постройки и придомовая территория не соответствуют требованиям пожарной безопасности и имеются условия, создающие непосредственную угрозу возникновения пожара
родители систематически не выполняют рекомендации медицинских работников по диагностике, лечению и (или) медицинской реабилитации ребенка (детей), что угрожает его (их) жизни и (или) здоровью
родители препятствуют получению ребенком обязательного общего базового образования (в любой форме его получения)
2. Родителями не обеспечивается надзор за поведением ребенка и его образом жизни, вследствие чего ребенок совершает деяния, содержащие признаки административного правонарушения либо преступления в отношении родителей ребенка (детей) в возрасте до 14 лет неоднократно в течение года установлены факты привлечения к административной ответственности по статье 9.4 Кодекса Республики Беларусь об административных правонарушениях
в отношении родителей ребенка (детей) в возрасте старше 14 лет в рамках административного либо уголовного процессов установлены факты, подтверждающие что они не контролируют его (их) поведение и местонахождение, вследствие чего ребенок (дети) привлечен к административной либо уголовной ответственности
3. Родители ведут аморальный образ жизни, что оказывает вредное воздействие на ребенка (детей), злоупотребляют своими правами и (или) жестоко обращаются с ним (ними), в связи с чем имеет место опасность для жизни и (или) здоровья ребенка (детей) в отношении родителей установлены факты привлечения к административной ответственности за совершение правонарушений, предусмотренных статьями 9.1, 17.1, частью 3 статьи 17.3, статьями 17.4, 17.5, 17.8 Кодекса Республики Беларусь об административных правонарушениях
в отношении родителей установлены факты потребления наркотических средств, психотропных веществ, их аналогов, токсических или других одурманивающих веществ, употребления ими алкогольных напитков, по результатам чего к ним применялись меры профилактического воздействия
установлены факты жестокого обращения родителей с ребенком, физического и (или) психологического насилия по отношению к нему

 

Нарушение прав и законных интересов ребенка родителями (опекунами, попечителями) влечет ответственность, предусмотренную законодательными актами Республики Беларусь, в том числе Декретом Президента Республики Беларусь от 24 ноября 2006 года № 18 «О дополнительных мерах по государственной защите детей в неблагополучных семьях».

Кто и при каких обстоятельствах может лишить родителей родительских прав или ограничить их в правах? В соответствии с Декретом № 18, в целях обеспечения защиты прав и законных интересов детей в неблагополучных семьях, повышения ответственности родителей, не выполняющих обязанностей по воспитанию и содержанию своих детей, несовершеннолетние подлежат государственной защите (отбираются в родителей по решению комиссии по делам несовершеннолетних на срок до 6 месяцев) и помещению на государственное обеспечение в случае, если установлено, что родители (единственный родитель) ведут аморальный образ жизни, что оказывает вредное воздействие на детей, являются хроническими алкоголиками или наркоманами либо иным образом ненадлежаще выполняют свои обязанности по воспитанию и содержанию детей, в связи с чем они находятся в социально опасном положении. Родители или один из них могут быть лишены родительских прав в отношении несовершеннолетнего ребенка (ст. 80 Кодекса Республики Беларусь о браке и семье), если будет установлено, что: они уклоняются от воспитания и (или) содержания ребенка; они злоупотребляют родительскими правами и (или) жестоко обращаются с ребенком; они ведут аморальный образ жизни, что оказывает вредное воздействие на ребенка; они отказались от ребенка и подали письменное заявление о согласии на усыновление при их раздельном проживании с ребенком; в течение шестимесячного срока после отобрания у них ребенка по решению комиссии по делам несовершеннолетних не отпали причины, послужившие основанием для отобрания у них ребенка. Лишение родительских прав производится только в судебном порядке.

В исключительных случаях при непосредственной угрозе жизни или здоровью ребенка орган опеки и попечительства вправе принимать решение о немедленном отобрании ребенка или других лиц, на воспитании которых он фактически находится, и в семидневный срок после принятия такого решения обязан обратиться в суд с иском о лишении родителей родительских прав или об отобрании ребенка (ст. 85 Кодекса Республики Беларусь о браке и семье).

Что влечет за собой лишение родительских прав? Родители, лишенные родительских прав или ограниченные в правах, теряют права, основанные на факте родства с ребенком, а также право на льготы и государственные пособия, установленные для граждан, имеющих детей. Лишение родительских прав не освобождает родителей от обязанностей по содержанию ребенка (ст. 82 Кодекса Республики Беларусь о браке и семье).

Родителям необходимо знать, что все дети имеют право на жизнь в семье в кругу родителей и близких родственников, на их заботу и внимание (ст. 185 Кодекса Республики Беларусь о браке и семье). Право детей на заботу и внимание со стороны матери и отца является равным независимо от совместного или раздельного проживания родителей. Отец и мать имеют равные права и обязанности в отношении своих детей.

Уважаемые родители! Помните, благополучие ваших детей зависит от вашей активной жизненной позиции, желания создать для ребенка безопасную среду, воспитать его достойным гражданином нашей страны.

свернуть

Кансультацыя для бацькоў "Бяспека дзяцей летам»

 

Кансультацыя для бацькоў «Бяспека дзяцей летам»

     Вось і наступіла доўгачаканае лета! Дзеці ўсё больш часу праводзяць на вуліцы, на лецішчы з бацькамі, выязджаюць на адпачынак у лес і на вадаёмы.

Лета характарызуецца нарастаннем рухальнай актыўнасці і павелічэннем фізічных магчымасцяў дзіцяці, якія, спалучаючыся з падвышанай дапытлівасцю і імкненнем да самастойнасці, нярэдка прыводзяць да ўзнікнення небяспечных сітуацый.

     Папярэджанне дзіцячага траўматызму-адна з самых актуальных праблем нашага часу. За жыццё і здароўе дзяцей адказваюць дарослыя, і ў першую чаргу менавіта бацькі павінны стварыць бяспечныя ўмовы жыццядзейнасці дзяцей у летні перыяд, сфармаваць у іх навыкі бяспечных паводзін і ўменні прадбачыць наступствы небяспечных сітуацый.

      Галоўнае, што павінны памятаць бацькі - ні пры якіх абставінах не пакідаць дзіця без нагляду. Абараніць сябе і сваіх дзяцей ад многіх праблем, якімі можа сутыкнуцца сям'я, можна пры ўмове пастаяннага клопату пра бяспеку.

      Многія меры па забеспячэнні бяспекі дзяцей, могуць здацца элементарнымі, аднак з дзіцем дашкольнага ўзросту неабходна разбіраць і абмяркоўваць на першы погляд уяўныя вельмі простымі правілы паводзін.

     Неабходна вылучыць некаторыя правілы паводзін, якія дзеці павінны выконваць няўхільна, бо ад гэтага залежаць іх здароўе і бяспеку.

      Бяспека паводзін на вадзе

Галоўная ўмова бяспекі-купацца ў суправаджэнні кагосьці з дарослых. Неабходна растлумачыць дзіцяці, чаму не варта купацца ў незнаёмым месцы, асабліва там, дзе няма іншых адпачывальнікаў. Дно вадаёма можа ўтойваць нямала небяспек: затопленая карчака, вострыя аскепкі, халодныя ключы і глыбокія ямы.

     Перш чым заходзіць у ваду, трэба паназіраць, як яна выглядае. Калі колер і пах вады не такія, як звычайна, лепш устрымацца ад купання.

   Таксама дзеці павінны цвёрда засвоіць наступныя правілы:

 ✓ гульні на вадзе небяспечныя (нельга, нават гуляючы, "тапіць" сваіх сяброў або"хавацца" пад вадой);

✓ катэгарычна забараняецца скакаць у ваду ў не прызначаных для гэтага месцах;

✓ нельга ныраць і плаваць у месцах, зарослых багавіннем;

✓ не варта далёка заплываць на надзіманых матрацах і колах;

✓ не варта клікаць на дапамогу жартам.

 

Бяспечныя паводзіны ў лесе

    Прагулка ў лес - гэта вельмі добры адпачынак, які умацоўвае здароўе, знаёміць дзіцяці з роднай прыродай. Але ёсць некаторыя правілы, з якімі дарослыя павінны абавязкова азнаёміць дзіцяці, так як лес можа ўтойваць у сабе небяспеку.

     Раскажыце дзіцяці аб атрутных грыбах і раслінах, якія растуць у лесе, на палях і лугах. Растлумачце, што трэба быць асцярожнымі і адвучыцца ад шкоднай звычкі спрабаваць усё запар (ягады травінкі).  Для замацавання ведаў карысна выкарыстоўваць настольныя гульні-класіфікацыі, адпаведны наглядны матэрыял, а ў летні сезон падчас прагулкі ў лес паказаць атрутныя расліны і грыбы «у жывую». Неабходна развіваць у дзяцей патрэба ў зносінах з бацькамі, уменне перамагчы сарамлівасць падчас звароту да дарослых пры з'яўленні сімптомаў атручвання.

     Нагадвайце дзіцяці, што яму ні ў якім разе нельга хадзіць па лесе аднаму, трэба трымацца заўсёды побач з бацькамі. Але што рабіць, калі ён чымсьці захапіўся і не заўважыў, як заблукаў? Растлумачце дзіцяці, што не трэба паддавацца паніцы і бегчы, куды вочы глядзяць. Як толькі страціў бацькоў, варта крычаць гучней, каб можна было знайсці адзін аднаго па голасе, і заставацца на месцы. Маляня павінен цвёрда ведаць, што яго абавязкова будуць шукаць.

      Небяспечная вышыня

Варта памятаць, што менавіта на дарослых прыродай ўскладзена місія абароны свайго дзіцяці. Трэба прывіваць дзецям навыкі паводзін у сітуацыях, багатых атрыманнем траўмаў. Асаблівую небяспеку ўяўляюць адкрытыя вокны і балконы. Малыя не павінны заставацца адны ў пакоі з адкрытым акном, балконам, выходзіць без дарослага на балкон, гуляць там у рухомыя гульні, скакаць. Ёсць пэўная катэгорыя дзяцей, якія баяцца вышыні, але ёсць дзеці, у якіх інстынкт самазахавання як бы прытупленне, і яны здольныя на некаторыя неабдуманыя ўчынкі. Для дзіцяці старэй павінна быць абсалютным законам, што выглядаючы ў акно або з балкона. Нельга падстаўляць пад ногі крэсла ці іншае прыстасаванне. Вельмі важна, каб дзіця ўсведамляў магчымыя наступствы сваіх паводзін і ў гэтым яму можаце дапамагчы вы, бацькі.

     Бяспека пры зносінах з жывёламі

Дзецям трэба прывіваць не толькі любоў да жывёл, але і павага да іх спосабу жыцця.

Неабходна растлумачыць дзецям, што можна рабіць і чаго нельга дапускаць пры кантактах з жывёламі. Напрыклад, можна карміць бяздомных сабак і катоў, але нельга іх чапаць і браць на рукі. Нельга падыходзіць да незнаёмых сабакам, турбаваць іх падчас сну, ежы, догляду за шчанюкамі, адбіраць тое, у што гуляюць сабакі. Нагадвайце дзецям, што і ад котак, і ад сабак перадаюцца людзям хваробы – лішаі, кароста, шаленства. Пасля таго як пагладзіў жывёла, абавязкова трэба вымыць рукі з мылам.

Калі ўкусіла сабака або кошка, адразу ж трэба сказаць пра гэта бацькам, каб яны неадкладна адвялі да ўрача.

   Таксама, дзецям неабходна даць веды аб насякомых, і нагадваць ім пра тое, што нават карысныя казуркі (пчолы, мурашкі) могуць нанесці шкоду.

   Бяспечныя паводзіны на дарозе

   Стаў Малы на ногі-ён ужо пешаход, сеў дзіця на ровар – ён ужо кіроўца, паехаў у аўтобусе – ён пасажыр і ўсюды яго падцікоўвае небяспека. Дарослыя адказныя за здароўе дзяцей і павінны забяспечыць ім максімальную бяспеку – навучыць правілам паводзін на дарозе, бо часцей за ўсё прыводзіць да гэтага і безуважнае стаўленне дарослых да ўласнага паводзінам на праезнай часткі. Прадастаўленыя самім сабе дзеці, асабліва старэйшага дашкольнага ўзросту не ўсведамляюць рэальнай небяспекі на дарозе.

    Рэкамендацыі для бацькоў.

  Пры выхадзе з дому.

Адразу звярніце ўвагу дзіцяці на рух транспартных сродкаў ля пад'езда і разам паглядзіце ці не набліжаецца да вас аўтамабіль, матацыкл, мапед, ровар.

Калі ля пад'езда стаяць транспартныя сродкі або растуць дрэвы, якія зачыняюць агляд, прыпыніце свой рух і азірніцеся – ці няма за перашкодай небяспекі.

   Рыхтуючыся перайсці дарогу.

Спыніцеся і запаволіце рух, агледзіце праезную частку;

Прыцягвайце дзіцяці да назірання за становішчам на дарозе;

Вучыце дзіцяці адрозніваць набліжаюцца транспартныя сродкі;

Не стойце з дзіцем на тратуары бо пры праездзе пры праездзе транспартны сродак можа зачапіць, збіць, наехаць заднімі коламі;

Звярніце ўвагу дзіцяці на транспартны сродак, якое рыхтуецца да павароту, раскажыце аб сігналах паказальнікаў павароту ў аўтамабіля і жэстах матацыкліста і веласіпедыста.

Неаднаразова паказвайце дзіцяці, як транспартны сродак спыняецца ля пешаходнага пераходу, як рухаецца па інэрцыі.

Пры пераходзе праезнай часткі.

  Пераходзіце дарогу толькі па пешаходных пераходах або на скрыжаваннях па адзначаных лініях-зебры, інакш дзіця абвыкне пераходзіць дарогу, дзе прыйдзецца;

Не спяшаецеся і не бяжыце, пераходзіце дарогу заўсёды мерным крокам;

Растлумачце дзіцяці, што машына можа нечакана выскачыць з завулка, з двара дома.

  Паважаныя бацькі!

  Мы спадзяемся, што дадзены матэрыял дапаможа вам сфармаваць і замацаваць у сваіх дзяцей вопыт бяспечных паводзін, які дапаможа ім прадбачыць небяспекі і па магчымасці пазбягаць іх.

свернуть

Памятка "Простые правила безопасного поведения"

Консультация "Безопасность ребёнка на улице и дома"

Кансультацыя"Асцярожна, газ!»

 

Кансультацыя для бацькоў:

"Асцярожна, газ!»

Няма такога віду энергіі, які не быў бы крыніцай небяспекі. Важна выкарыстоўваць яе акуратна і перыядычна кантраляваць прыдатнасць прыбораў і прыстасаванняў.

Важна памятаць, што для ўстаноўкі прыбораў, газавых калонак, печаў і для догляду за імі трэба звяртацца толькі да спецыялістаў газавай службы, патрабуйце ад іх дакумент, які сведчыць, што працы зроблены ў адпаведнасці з тэхнічнымі нормамі і правіламі бяспекі.

Уцечка газу можа прадстаўляць вялікую небяспеку для людзей. Газ не толькі з'яўляецца атрутным рэчывам, ён можа гарэць і ў закрытым памяшканні стаць прычынай выбуху.

Правілы бяспекі пры выкарыстанні газу ў побыце абавязкова павінны добра асвоіць і нашы дзеці. Хлопцы часта застаюцца дома адны і нярэдка бываюць прадастаўлены самі сабе, таму што Дарослыя на працы. Нашы дзеці павінны ведаць, што ўцечка газу надзвычай небяспечная. Надыхаўшыся газам, чалавек можа атруціцца і нават памерці. Газ можа выбухнуць і прывесці да разбурэнняў і пажару. Дастаткова маленькай іскры, каб газ успыхнуў. Вось чаму з газавымі прыборамі трэба звяртацца асабліва асцярожна і заўсёды выконваць правілы бяспекі. Карыстанне прыродным газам у якасці паліва бяспечна пры ўмове, што кожны член вашай сям'і будзе няўхільна выконваць правілы бяспекі. Не варта забываць, што ў выпадку ўцечкі газу утворыцца газапаветранай сумесь, якая пажаранебяспечная і выбуханебяспечная. Прадукты, якія ўтвараюцца пры няпоўным згаранні газу, могуць прывесці да атручвання, удушшам і іншым цяжкім няшчасных выпадкаў, аж да смяротнага зыходу. Не падвяргайце рызыцы сябе, а таксама суседзяў па хаце!

 Памятка па Правілах карыстання газам у побыце.

АБ УЦЕЧЦЫ ГАЗУ

Уцечка газу выяўляецца ў памяшканні па характэрнаму паху.  Яна можа паўстаць у злучэннях газавай разводкі на кранах перад прыборамі.

Акрамя таго, Уцечка газу можа назірацца ў гарэлках пры адкрытых ці дрэнна закрытых кранах.

Уцечка газу можа з'явіцца прычынай цяжкага ўдушша людзей, выклікаць пажар ці выбух.

Адшуканне ўцечкі газу пры дапамозе агню строга забараняецца.

У выпадку сістэматычнага парушэння абанентам Правілаў карыстання газам і невыканання ўказанняў эксплуатацыйнай газавай службы абанент здымаецца з забеспячэння газам.

У выпадку няспраўнасці газавай разводкі і ненармальнай працы газавых прыбораў, абанент павінен выклікаць газавую службу для выканання неабходнага рамонту або наладкі газавых прыбораў.

Пры працяглым перапынку карыстання газам (ад'езд, рамонт і інш.) абанент абавязаны заявіць пра гэта для адключэння кватэры ад газазабеспячэння.

Слесары газаразмеркавальнай кампаніі, якія выязджаюць па выкліку абанента для ліквідацыі аварыі, маюць права з'явіцца ў любы час сутак.

З замовай на дастаўку газу, а таксама па пытанні рамонту, рэгулявання і ўцечкі газу, звяртацца па тэлефоне: 04.

НАСЕЛЬНІЦТВА, ЯКОЕ ВЫКАРЫСТОЎВАЕ ГАЗ У ПОБЫЦЕ, АБАВЯЗАНА:

Прайсці інструктаж па бяспечным карыстанні газам у эксплуатацыйнай арганізацыі газавай гаспадаркі, мець інструкцыі па эксплуатацыі прыбораў і выконваць іх.

Сачыць за нармальнай працай газавых прыбораў, комінаў і вентыляцыі, правяраць цягу да ўключэння і падчас працы газавых прыбораў з адводам прадуктаў згарання газу ў комін. Перад карыстаннем газіфікаванай печчу правяраць, ці адкрыты цалкам шибер. Перыядычна чысціць» кішэню " коміна. Па заканчэнні карыстання газам зачыніць краны на газавых прыборах і перад імі, а пры размяшчэнні балонаў ўнутры кухняў дадаткова зачыніць вентылі ў балонаў.

Пры няспраўнасці газавага абсталявання выклікаць работнікаў прадпрыемства газавай гаспадаркі. Пры раптоўным спыненні падачы газу неадкладна зачыніць краны гарэлак газавых прыбораў і паведаміць у аварыйную газавую службу па тэлефоне 04!

Пры з'яўленні ў памяшканні кватэры паху газу неадкладна спыніць карыстанне газавымі прыборамі, перакрыць краны да прыбораў і на прыборах, адкрыць вокны ці форткі для ветрання памяшкання, выклікаць аварыйную службу газавай гаспадаркі па тэлефоне 04! (па-за загазаванага памяшкання). Не запальваць агню, не паліць, не ўключаць і не выключаць электраасвятленне і электрапрыборы, не карыстацца электразванком. Перад уваходам у падвалы і склепа, да ўключэння святла або запальвання агню, пераканацца ў адсутнасці там паху газу.

ПРЫ ВЫЯЎЛЕННІ ПАХУ ГАЗУ Ў ПАД'ЕЗДЗЕ, У ДВАРЫ, НА ВУЛІЦЫ – НЕАБХОДНА:

* апавясціць навакольных аб мерах засцярогі;

* паведаміць у газавую службу па тэлефоне 04 з незагазаванага месца;

* прыняць меры па выдаленні людзей з загазаванага асяроддзя, прадухіленні ўключэння і выключэння электраасвятлення, з'яўленню адкрытага агню і іскры;

* да прыбыцця аварыйнай брыгады арганізаваць Праветрыванне памяшкання.

Забараняецца!

Вырабляць самавольную газіфікацыю дома (кватэры, садовага хаткі), перастаноўку, замену і рамонт газавых прыбораў, балонаў і запорной арматуры.

Ажыццяўляць перапланіроўку памяшкання, дзе ўстаноўлены газавыя прыборы, змяняць плошчу ацяпляных памяшканняў, без ўзгаднення з адпаведнымі арганізацыямі.

Ўносіць змены ў канструкцыю газавых прыбораў. Змяняць прылада дымавых і вентыляцыйных сістэм; заляпляць вентыляцыйныя каналы, замуровывать або заклейваць «кішэні» і люкі, прызначаныя для чысткі комінаў.

Адключаць аўтаматыку бяспекі і рэгулявання. Карыстацца газам пры няспраўных газавых прыборах, аўтаматыцы, арматуры і газавых балонах, асабліва пры выяўленні ўцечкі газу. Карыстацца газам пры парушэнні шчыльнасці мура, тынкоўкі (пры з'яўленні расколін) газіфікаваных печаў і комінаў. Самавольна ўсталёўваць дадатковыя шиберы ў комінах і на дымоотводящих трубах ад воданагравальнікаў.

Карыстацца газам без правядзення чарговых праверак і чыстак дымавых і вентыляцыйных каналаў у тэрміны, вызначаныя правіламі бяспекі ў газавай гаспадарцы.

Карыстацца газавымі прыборамі пры закрытых фортачках (фрамугах), жалюзі рашотках, вентыляцыйных каналаў, адсутнасці цягі ў комінах і вентыляцыйных каналах, шчылінах пад дзвярыма ванных пакояў.

Пакідаць якія працуюць газавыя прыборы без нагляду (акрамя, прыбораў, разлічаных на бесперапынную працу і якія маюць для гэтага адпаведную аўтаматыку).

Дапускаць да карыстання газавымі прыборамі дзяцей дашкольнага ўзросту, асоб, якія не кантралююць свае дзеянні і не ведаюць правілы карыстання гэтымі прыборамі.

Выкарыстоўваць газ і газавыя прыборы не па прызначэнні. Карыстацца газавымі плітамі для ацяплення памяшканняў.

Карыстацца памяшканнямі, дзе ўстаноўлены газавыя прыборы, для сну і адпачынку.

Ўжываць адкрыты агонь для выяўлення уцечак газу (для гэтай мэты выкарыстоўваюцца мыльная эмульсія або спецыяльныя прыборы). Захоўваць у памяшканнях і падвалах парожнія і запоўненыя звадкаванымі газамі балоны. Самавольна, без спецыяльнага інструктажу, вырабляць замену парожніх балонаў на запоўненыя газам і падключаць іх.

Мець у газіфікаваным памяшканні больш аднаго балона умяшчальнасцю больш за 50 (55) л або двух балонаў умяшчальнасцю больш за 27 л кожны (адзін з іх - запасны).

Размяшчаць балоны супраць топачных дзверцаў печаў на адлегласць менш за 2 м.

Дапускаць псаванне газавага абсталявання і крадзеж газу.

Першая дапамога пры атручванні газам

У выпадку атручвання газам неабходна перанесці чалавека ў добра якое ветрыцца месца, не прымушаючы яго ісці самога, пакласці, расшпіліць вопратку на грудзях, загарнуць яго ў коўдру, каб пазбегнуць пераахаладжэння, забяспечыць спакой і цішыню, не даваць алкагольных напояў, выклікаць лекара.

Падрыхтавала: выхавацель дашкольнаў адукацыі Шарык К.М.

Электронны рэсурс: кропка доступу 

https://nsportal.ru/detskii-sad/osnovy-bezopasnosti-zhiznedeyatelnosti/2017/10/15/konsultatsiya-dlya-roditeley

 

 

свернуть

Фота "Пасадзілі агарод, паглядзіце, што расце"

Удзельнічаем у аглядзе конкурсу куткоў

Фотачэлендж "Гуляем з дзіцём дома"

Кансультацыя для бацькоў "Карысць зімовых прагулак з дзецьмі дашкольнага ўзросту"

Карысць зімовых прагулак з дзецьмі дашкольнага ўзросту

Бацькі разумеюць, што дзіцяці трэба гуляць як мага больш. Аднак не ўсе ведаюць пра значэнне прагулкі для дзяцей. Большасці здаецца, што на зімовай прагулцы дзіця змерзне і абавязкова захварэе. І звязваюць прастудныя захворванні дзяцей менавіта з шпацырамі ў зімовы перыяд.

Прагулка на паветры з'яўляецца лепшым сродкам умацавання здароўя, павышэння імунітэту, а значыць і прафілактыкай прастудных захворванняў у дзяцей і дарослых. Акрамя таго, прагулка спрыяе павышэнню апетыту ў дзіцяці. Паляпшаецца абмен рэчываў, пажыўныя рэчывы лепш засвойваюцца. Дзякуючы шпацыраў на свежым паветры адбываецца натуральнае ачышчэнне арганізма, лепш функцыянуюць верхнія дыхальныя шляхі. Прагулка з'яўляецца самым простым і дакладным сродкам загартоўвання дзіцяці. Не менш карысныя і зімовыя прагулкі. Зімовы марознае паветра лепш за ўсё насычаны кіслародам, паступаючы ў арганізм, ён стымулюе мазгавую дзейнасць. Дзякуючы зімовым шпацыраў павышаецца фізічная актыўнасць арганізма, паляпшаецца сон. Асабліва карысныя прагулкі пры тэмпературы ніжэй дзесяці градусаў. Такое паветра асабліва чысты і верагоднасць падхапіць інфекцыю значна ніжэй. Напэўна, вы заўважалі, што ўсплёск вірусных захворванняў часцей за ўсё бывае, калі марознае надвор'е змяняецца адлігай. Дзякуючы прагулцы ўдасканальваецца фізічнае развіццё дзіцяці. Кожная прагулка суправаджаецца рухальнай актыўнасцю малога. Падчас рухомых гульняў адбываецца трэніроўка розных груп цягліц, развіваецца каардынацыя рухаў, а таксама шпаркасць рэакцыі, сіла, цягавітасць, воля да перамогі.

 

 

Навучаючыся розными відам рухаў, дзіця актыўна задзейнічае і разумовыя аперацыі, што спрыяе яго псіхічнаму развіццю. Даследаванні апошніх гадоў даказваюць, што чым вышэй рухальная актыўнасць дзіцяці, тым хутчэй развіваецца яго гаворка.

Таксама, на прыродзе дзіця мае магчымасць назіраць за навакольным яго светам, за з'явамі прыроды, вучыцца ўсталёўваць прычынна-выніковыя сувязі, напрыклад, чаму Сняжынка растае на руцэ. Вельмі важна навучыць дзіця видетькрасоту навакольнага прыроды, прыродных з'яў. Усё гэта таксама спрыяе развіццю псіхічных працэсаў: ўспрымання, увагі, памяці, уяўленне.Адзенне дзіцяці ў зімовы перыяд. Верхняя зімовая вопратка абараняе дзяцей ад холаду, ветру і вільгаці, таму павінна складацца не менш чым з двух слаёў: ніжняга - цеплаахоўнага і верхняга - ветраахоўнага, які засцерагае ад пранікнення пад вопратку вонкавага паветра. Камплект з курткі і паўкамбінезон (уцепленыя штаны з грудкай і спінкай на шлейках) найбольш зручны. Курткі пры актыўных рухах дзіцяці (нахілах, уздымах рук уверх) падымаецца, агаляючы паясніцу, а спінка паўкамбінезон яе затуляе. Паміж бялізнай і верхняй вопраткай (у залежнасці ад надвор'я) могуць быць кашуля і швэдар ці толькі кашуля, калготкі і рэРукавіцы зручныя для малых малодшага ўзросту, пальчаткі для больш дарослых дзяцей. Каб рукавіцы ці пальчаткі не згубіліся, іх сшываюць гумкай. Сёння існуе вялікі выбар рукавіц і пальчатак з непрамакальнай тканіны, да таго ж ёсць мадэлі з высокімі «манжэтамі», што не дазваляе снегу або вадзе запэцкаць рукавы. Шалікі ў дзіцячых садках не вітаюцца, асабліва»на выпуск". Перш за ўсё, гэта абумоўлена патрабаваннямі бяспекі – які тырчыць край шаліка можа зачапіцца, калі, напрыклад, дзіця будзе з'язджаць з горкі. Таму цяпер найбольш папулярныя палярынкі або каптуроў, якія цалкам закрываюць шыю маляняці і зручныя пры надзяванні. Памятаеце, правільна арганізаваная і праведзеная прагулка забяспечыць вашаму дзіцяці здароўе і гарманічнае развіццё.

 

 

 

Падрыхтавала: выхавацель дашкольнай адукацыі Шарык К.М.

Электронны рэсурс: кропка доступу
https://www.art-talant.org/publikacii/9613-konsulytaciya-dlya-roditeley-o-polyze-zimnih-progulok-s-detymi-doshkolynogo-vozrasta

свернуть

Памятка для бацькоў "Бяспечны Новы год"

 

 

Падрыхтавала: выхавацель дашкольнай адукацыі Лукашэвіч Ю.І.

Электронны рэсурс: кропка доступу

https://kopilkaurokov.ru/doshkolnoeObrazovanie/prochee/pamiatka_dlia_roditelei_bezopasnyi_novyi_god_1

 

 

свернуть

Рэкамендацыі бацькам "ЯК ДАЛУЧЫЦЬ ДЗЯЦЕЙ ДА МАРАЛЬНА-ПАТРЫЯТЫЧНАГА ВЫХАВАННЯ?"

Падрыхтавала: выхавацель дашкольнай адукацыі Лукашэвіч Ю.І.

Крыницы: ВУЧЭБНАЯ ПРАГРАМА ДАШКОЛЬНАЙ АДУКАЦЫІ ДЛЯ ЎСТАНОЎ
ДАШКОЛЬНАЙ АДУКАЦЫІ З БЕЛАРУСКАЙ МОВАЙ
НАВУЧАННЯ І ВЫХАВАННЯ. Электронны рэсурс: кропка доступу up-doshk-obrazov-rus-bel.pdf (adu.by)

свернуть

Кансультацыя для бацькоў «Гульня-гэта вядучы від дзейнасці дашкольніка»

Гульня-гэта вядучы від дзейнасці дзіцяці дашкольнага ўзросту і самы лепшы спосаб вырашэння пытанняў выхавання і развіцця дзіцяці.Гульні вельмі разнастайныя і ўмоўна іх можна падзяліць на дзве вялікія групы: сюжэтна-ролевыя гульні і гульні з правіламі.

Сюжэтна-ролевыя гульні з'яўляюцца крыніцай фарміравання сацыяльнага свядомасці дзіцяці і магчымасці развіцця камунікатыўных уменняў. Гэта такія гульні як «Крама»,  «Госці « і т. д.

Жыццё дарослых цікавіць дзяцей не толькі сваёй знешняй бокам. Іх прыцягвае ўнутраны свет людзей, узаемаадносіны паміж імі, стаўленне бацькоў адзін з адным, да сяброў, да іншых людзей. Іх стаўленне да працы, да навакольных прадметах. Дзеці пераймаюць дарослым: манеры мець зносіны з навакольнымі, іх учынкі. І ўсё гэта яны пераносяць у гульні, замацоўваючы, такім чынам, назапашаны вопыт паводзін, формы адносін.

У гульні эфектыўна выхоўваецца ўменне жыць і дзейнічаць разам, аказваць дапамогу адзін аднаму, развіваецца пачуццё калектывізму, адказнасці за свае дзеянні.

Аднак без кіраўніцтва дарослага нават старэйшыя дашкольнікі не заўсёды ўмеюць гуляць. У дзіцячым садзе мы выхавальнікі гуляем з дзецьмі. А дома можа хто-небудзь з старэйшых членаў сям'і ўключыцца ў гульню, і стаць злучае звяном паміж дзецьмі, вучыць іх гуляць разам. Сумесныя гульні бацькоў з дзецьмі духоўна і эмацыйна ўзбагачаюць дзяцей, задавальняюць патрэба ў зносінах з блізкімі людзьмі, умацоўваюць веру ў свае сілы.

Да гэтай групы ставяцца тэатралізаваныя гульні, якія вельмі падабаюцца дзецям, і яны з вялікім задавальненнем прымаюць актыўны ўдзел у іх. Тэатралізаваная гульня з'яўляецца эфектыўным сродкам камунікатыўнага развіцця і стварае спрыяльныя ўмовы для развіцця пачуцці партнёрства і асваення спосабаў пазітыўнага ўзаемаадносіны.

 

 

Паважаныя бацькі, вырабіце ўсёй сям'ёй плоскія фігуры з кардона, іншых матэрыялаў гэта дасць магчымасць дзецям самастойна разыграць знаёмыя творы мастацкай літаратуры, прыдумляць казкі.

Другая група гульняў - гульні з правіламі. Да іх ставяцца дыдактычныя, настольныя, рухомыя гульні. Гульні: лато, даміно, парныя малюнкі і інш адкрываюць перад дзецьмі магчымасць атрымаць задавальненне ад гульні, развіваюць памяць, увагу, назіральнасць, вакамер. Хоць гульні пазнавальныя, калектыўная гульня вучыць яшчэ і мець зносіны.

Такія гульні маюць якое арганізуе дзеянне, паколькі прапануюць строга выконваць правілы. Цікава гуляць у такія гульні з усёй сям'ёй, каб усе партнёры былі роўныя ў правілах гульні.

Удзел дарослых у гульнях дзяцей можа быць розным. Калі дзіцяці толькі што купілі цацку, і ён ведае, як ёй гуляць, лепш даць яму магчымасць дзейнічаць самастойна. Але хутка вопыт дзіцяці высільваецца. Цацка становіцца не цікавай. Тут патрэбна дапамога старэйшых, падказаць новае гульнявое дзеянне, паказаць іх, прапанаваць дадатковы гульнявой матэрыял да існуючай гульні (неабходна пастаянна мець пад рукой кавалачак футра, тканіны, кардона, дроту, скрыначкі і інш.).

Гуляючы разам з дзіцем, сачыць, калі ласка, за сваім планам. Роўны, спакойны, добразычлівы тон роўнага па гульні партнёра ўсяляе дзіцяці упэўненасць у тым, што яго разумеюць, з ім хочуць гуляць.

Дзіця вельмі рады хвілінах, падараваным яму бацькамі ў гульні. Зносіны ў гульні не бывае бясплодным для маляняці. Чым больш выпадае дарагіх хвілін у грамадстве блізкіх яму людзей, тым больш ўзаемаразумення, агульных інтарэсаў, любові паміж імі ў далейшым.

Літаратура:

1.Брынзарей, Ю. Г., Педагогу аб гульні дашкольніка: дапаможнік для педагогаў установы дашкольнай адукацыі/Ю. Г. Брынзарей; С. Н. Галенко.- Мазыр: Белы вецер, 2014 г.

2.Гульня ў жыцці дашкольніка: дапаможнік для педагогаў установы дашкольнай адукацыі/Е. А. Панько; па рэд. Я. Л. Коломинского, Е. А. Панько.- Мазыр: Белы вецер, 2014 г. – 184

свернуть
поделиться в: